از اجرای طرح قربانی تا آذین بندی مساجد جنوب کرمان 

از اجرای طرح قربانی تا آذین بندی مساجد جنوب کرمان 

تاریخ انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در نظر دارد هم زمان با عید قربان با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س ) قم به صورت مشارکتی طرح ۱۰ مسجد ۱۰ قربانی را برگزار می کند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در نظر دارد هم زمان با عید قربان با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س ) قم به صورت مشارکتی طرح ۱۰ مسجد ۱۰ قربانی را برگزار می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در همین راستا مبلغ یک میلیون تومان به حساب ۱۰ کانون فرهنگی هنری در مناطق محروم جنوب کرمان واریز می شود تا با مشارکت این ۱۰ کانون فرهنگی هنری ۱۰ راس گوسفند خریداری و ذبح شده و سپس گوشت های نذری در بین خانوارهای نیازمند این مناطق توزیع شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این طرح خیرات قرآن خیراتی ماندگار نیز در راستای ترویج فرهنگ نذر و به منظور تامین قرآن مورد نیاز مساجد مناطق محروم جنوب کرمان در حال اجرا است و تاکنون با مشارکت اعضای کانون ها و عموم مردم، برای ۳۰ مسجد این مناطق قرآن خریداری شده که در دهه امامت و ولایت در بین آنها توزیع می شوند.

خوبی زاده اضافه کرد: این طرح تا عید غدیر همچنان ادامه دارد و امیدواریم شاهد مشارکت بیش از پیش افراد خَیر در طرح خیرات قرآن خیراتی ماندگار باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: تعداد زیادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در آستانه عید قربان با جلب کمک های خیرین و مردم قصد دارند، گوسفند قربانی کرده و گوشت های نذری را در بین نیازمندان محله توزیع کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی کانون ها در بستر فضای مجازی برگزار می شود و در همین راستا کانون ها، کلیپ و عکس نوشته هایی را با مضمون غدیر تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر می کنند تا از این طریق غدیر را تبلیغ کرده و پیام آن را به گوش عموم مردم برسانند.

خوبی زاده اظهار کرد: علاوه بر این کانون ها با استفاده از ظرفیت کارشناسان دین در فضای مجازی به شبهات دینی در خصوص غدیر پاسخ می دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: از آنجایی که جنوب کرمان در وضعیت قرمز قرار دارد و امکان برپایی جشن غدیر نیست بنابراین تعدادی از کانون ها جشن غدیر را به صورت مجازی برگزار می کنند.

وی بیان کرد: همچنین تعدادی دیگر از کانون ها با استفاده از ظرفیت گروه های سرود، در روز غدیر اقدام به اجرای سرود خیابانی می کنند و گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت جیرفت یکی از این گروه های سرود است.

خوبی زاده در خاتمه عنوان کرد: علاوه بر این مساجد و محله ها با استفاده از ظرفیت کانون ها در آستانه دهه ولایت و امامت آذین بندی می شوند.

پایان پیام/ 586